Vi har stor kunskap och erfarenhet av resultatinriktat hudvård.

Våra professionella hudterapeuter finns här för dig.

Ansiktsbehandlingar med Neostrata

Ansiktsbehandlingar med NeoStrata är vetenskapligt och kliniskt beprövade och rekommenderas av hudläkare världen över.

Våra behandlingar med Neostrata utformas efter dina behov och önskemål. Tillsammans med våra professionella hudterapeuter väljer ni behandling allt från djuprengöring för acne till lystergivande antiaging-behandling.

Kemisk Peeling

med Neostrata

En behandling med kemisk peeling rensar bort gamla celler på hudytan samt återställer och normaliserar nybildandet av nya hudceller.

Ju äldre vi blir, desto mer sällan förnyas cellerna. Med kemisk peeling snabbare vi på cellförnyelsen.

Resultatet efter behandlingen är en förbättrad hudkvalité med "föryngringande" effekt.

En peeling kan utföras på ansikte, hals, nacke, bröst, händer samt armar och ben.

ZO Clear Up

ZO Clear Up är en effektiviserad variant av den klassiska djuprengöringen.

Ansiktsbehandlingar med ZO Skin Health

ZO Skin Health är en hudvårdsserie som är framtagen av den världsberömda dermatologen Dr. Zein Obagi.  Konceptet bygger på individuella skräddarsydda hudvårdsprogram med målet att skapa en frisk, balanserad och välfungerande hud.

Vi på Karlstad Hudklinik har tagit fram tre olika ansiktsbehandlingar baserade på ZO Skin Healths hudprodukter

Microneedling med Dermapen

Microneedling blir alltmer populär som behandlingsmetod för en rad olika hudproblem. Enkelt förklarat, orsakar Dermapen4 en kontrollerad skada i huden med hjälp av nålar.

Som en naturlig reaktion på nålningen vill kroppen reparera skadan och börjar producera nytt kollagen. Det bildas även nya kapillärer i huden. Resultatet blir en föryngring samt en förbättring av hudens struktur och kondition.

Dermapen

Dermapen lanserade det första mekaniska microneedling verktyget och är fortfarande marknadsledande världen över.

Pennans snabbhet och styrka gör behandlingen i stort sett smärtfri.

PRX-T33

PRX-T33 är en unik patenterad produkt med TCA (triklorättiksyra) och PRX (väteperoxid).

Ansiktsbehandling med PRX-T33

TCA-peel som är den nya generationens TCA för alla olika hudtyper och åldrar.

Det unika att den inte orsakar ”frosting”, och kan användas under alla årstider utan att orsaka ljuskänslighet.

Behandlingen är även näst intill smärtfri och orsakar minimal fjällning. Ger spänst, jämnare hudton och lyster utan nålar.