Trådlyft

En säker, effektiv & icke-kirurgisk behandling för omedelbar och långvarig hudföryngring! 

Metoden ger omedelbara och långvariga resultat. Den nya generationens trådlyft ger inte enbart effektiva och utmärkta estetiska resultat utan metoden är framförallt säker och du kan omedelbart återgå till i princip alla vanliga aktiviteter efter behandling.

Trådarna som används vid trådlyft är vävnadsvänliga, nedbrytbara och helt ofarliga för kroppen. 

Studier visar att en ökad aktivitet av kollagen, elastin och ökad blodtillförsel ger en ökad elasticitet och stuns.

Innan behandlingarna bedövas området.

 

Vid behandling med tunna trådar får du lägga på en cutan bedövingssalva i hemmet eller i väntrummet på kliniken cirka 60 min innan ditt besök.

Vid behandling med tjocka trådar läggs intracutan lokalbedövning på kliniken. Behandlingen tar ca 60 min och effekterna varar cirka 2 år. 

TUNNA TRÅDAR

Med tunna trådlyftstekniken injiceras/läggs ett relativt stort antal mycket tunna trådar med hjälp av tunna vassa nålar på utvalda ställen under huden för att ge en kollagenstimulerande och uppstramande effekt. Denna metod är hudförbättrande och passar utmärkt för personer med tunn och slapp hud. 

 

TJOCKA TRÅDAR

Trådar med mer lyftkapacitet är våra tjockare "barbed" taggtrådar som används för ögonbrynslyft, kindlyft, jawl-lyft. 

Effekten beror på hudens ursprungliga status och rätt typ, antal och placering av trådar. Denna teknik kan med fördel kombineras med tunna trådar. 

 

Trådlyft hjälper inte någon som har mycket  av överflödig hud eller markant volymförlust.

Vi rekommenderar då kombinationsbehandlingar. Din sjuksköterska berättar mer om detta på din konsultation inför din behandling.

BEHANDLINGSOMRÅDEN

Mellan- och nedre del av ansikte

FRÅGOR & SVAR

Vem passar att göra trådlyft?

Alla som vill ha hudförbättring & uppstramning i ansiktet, kring käklinje, runt mun och ögon är bra kandidater för behandlingen

 

FÖRE BEHANDLING

Behandlingen skall alltid föregås av en konsultation.

EFTER BEHANDLING

Man bör avvakta träning 48–72 timmar för att undvika risk för ökad svullnad pga. ökad cirkulation.